måndag 25 november 2013

Kramp i vaden

Jag visste att det skulle komma en dag. Någon form av idrottsskada. Jag är tacksam att det inte är värre och göra allt jag kan för att snabbt vara tillbaka igen.

I lördags var jag sugen på att springa. Jag har börjat komma igång med löpningen igen efter att jag inte kan cykla mer. 

Jag hann springa 1,5 km ungefär och sedan började vaden krampa. Det gick inte att springa längre. Det gick knappt att gå och det hjälpte inte att stretcha. Ville ej ge mig. Tror på rörelse och speciellt när jag just gjort mig illa. Jag började att gå istället. Efter en stund gjorde det mindre ont men så fort jag försökte springa sa vaden nej.

Det var bara att inse att jag fick gå hem och ta det lugnt. Det onda var bättre dagen efter men inte ok. Jag kan inte säga om det är överansträngningeller någon form av brist. Jag simmade igår och det gick bra. Jag är ute och går men jag vågar inte springa igen innan smärtan helt släppt i vaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar