måndag 11 november 2013

All träning är bra.

Promenader är bra motion och inte alls att förkasta. Det är ett bra komplement till all annan träning.

För några år sedan hade vi stegräknartävling på jobbet. Det var superkul och inspirerande. Efter det har jag fortsatt att räkna mina steg. Jag har förbrukat flera stegräknare. 

Först hade jag en som skulle sättas på byxorna. Men jag har mest klänning så det fungerade ej så bra. Jag har haft runt halsen och den var bättre för min klädstil. En app i telefonen skulle räkna mina steg men det varianter alltid som jag kom ihåg att ta med telefonen. 

I höstas fick jag nys om ett armband Jawbone som såldes via Apple. Den registerar båda steg och sömn. Du kan även koppla den till matprogram och andra träningsprogram. Den är verkligen super och något som jag kan rekommendera. 

Man får en helhetsbild av sin dag och laddar bara in informationen i mobilen en gång på morgonen när du vaknar och en gång på kvällen när du skall sova. Armbandet är diskret och håller i drygt en vecka innan du behöver lada det igen. Medvetenheten om antalet steg gör att du går mer än tidigare. Igår slog jag mitt personliga rekord. Jag hade flera möten som jag gick till sant att jag och min älskade tog en kvällspromenad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar