onsdag 23 april 2014

Verklig förändring kräver uthållighet.

Det är så lätt att starta ett projekt, som att äta mer medvetet eller börja springa. Den första tiden är fin motivation att du faktiskt gör en förändring. 

Sedan kommer  vardagen och nu kostar det att upprätthålla den förändring du börjat. Motivationen är inte lika lätt att hålla uppe.

Varje steg, varje val är helt plötsligt viktigt för det påverkar din fortsatta kurs i rätt eller fel riktning. Om du håller i, motiverar du dig själv att göra samma sak imorgon. Om du hoppas över en dag, är det lätt att göra det igen imorgon. Enkel logik men så svårt att leva efter. Jag,idag, är en konsekvens av alla mina tidigare val. Om Jag vill göra en förändring, behöver jag börja göra nya val idag för att kunna ändras och vara ett nytt jag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar