måndag 28 april 2014

Träna är underbart i Grekland.

Jag har bra träningsrutiner när jag är borta. På morgonen ser jag fram emot att kliva upp, ta på mig träningskläderna och jogga en tur. Klimatet, dofterna och soluppgången är också en bra motivationsfaktor. Jag gillar verkligen den lugna morgonen, då allting sakta vaknar omkring mig. Det är verkligen en fin start på dagen. 

Det jag inte förstår är varför jag har svårt att fortsätta denna rutin hemma.  Jag inser att det finns många andra saker som skall göras och fördelen med att vara utomlands är att man slipper tänka på vardagssysslorna och rutinerna. Det kan också vara att tiden att ta sig till jobbet är annorlunda, det tar mycket längre tid och det kräver en annan form av planering.

Men nu har jag insett att jag springer bäst på morgonen. Det innebär att jag behöver hitta förutsättningar för att springa. Det är definitiv den sport och aktivitet som jag har möjlighet till utveckling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar