torsdag 24 april 2014

Vila i frid, Anders Gyllenius.

Tack Anders Gyllenius för att du varit en stor förebild, inspirationskälla och motivationsfaktor till mig.

Jag fick nöjet att se dig på "en svensk klassiker" förra året. Jag var intresserad av att se programmet då jag själv körde tjejklassikern då. Du var så målmedveten, positiv och peppade till de andra deltagarna. Detta trots att du var sjuk och kämpade emot cancer. Att du kunde dela med dig av din erfarenhet, 35 klassiker gjorda med den sista är en outstanding prestation och då har jag inte en nämt alla andra tävlingar som du har gjort.

 Dina ord och tankar i programmet var så kloka och eftertänksamma. 
När jag sprang mitt sista lopp Lidingö, fanns du med mig mentalt och peppade mig i backarna.

Tack för att du har berikat mitt liv!
Vila i frid och du kommer att leva kvar i våra minnen länge som ett ljus när vi trillar ner i ett träningsmörker. När motivationen tryter kommer jag höra din röst. Kom igen, du fixar detta. 
Själv har du aldrig brutit ett lopp utan tagit dig igenom och hela tiden presterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar