måndag 23 mars 2015

Löften...

Jag börjar ladda inför nästa tävling,Gävle halvmara. I en hel vecka har jag gått omkring och tänkt. Nu borde jag komma igång. Ikväll skall jag ut. Men ingenting händer. Jag fortsätter att tänka. Det blir bättre till helgen. Då är det ljust. Då kommer jag ut. Visst är det så att det är lättare på dagen att springa. När du kan välja en runda i skogen som bara den kan ge dig massor av energi. 

Men det går inte bara att tänka jag ska. Det handlar om att göra också. Även om det låter enkelt, så är det svårt. Det är bara att gå ut. Ja, men om det nu är så enkelt. Varför är det inte fler som gör och lever sina drömmar? Nu har jag i alla fall bestämt mig. Nu har jag två alternativ, antingen ut och springa eller gå igång på träningscykeln hemma. Där kan jag inte skylla på dåligt väder. Den fungerar i alla lägen.

Idag är det måndag. Nystart som vi kan ta oss varje dag. Det blåste ute då det blev träningscykeln i tjugo minuter. Det känns bra. Jag gjorde det som jag lovade mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar