torsdag 1 januari 2015

Reflektioner över 2014

 Då tjejklassikern gick så bra bestämde jag mig att ta nästa steg och göra halvklassikern. Min kusin valde att göra hela klassikern. Vi har i alla fall försökt att följa varandra på tävlingarna.

Min första insikt för året var när jag fick välja att hoppa av Vasaloppet. Jag hade inte fått tillräckligt med träning, reste för mycket i jobbet och det fanns ingen snö. Nu kan man både börja och avsluta med skidåkningen på klassikern. Det är nyttigt att ibland få avstå för att senare kunna ta igen det senare. Det är viktigt att känna till sina egna begränsningar.

Men det har blivit en del lopp. Av halvklassikern är Vättern, Vansbro och Lidingö avklarade. Alla tre lopp har varit fina och det har varit coolt att lägga på ytterligare 50 procent på tidigare distanser. Ditt träningssjälvförtroende växer och växer.

Jag har även sprungit Sundsvalls första brolopp, över den nya fina bron. Jag fick veta det i sista minuten och bestämde mig för att köra upp och göra den. Jag har också fått veta att det finns en Sundsvalls klassiker. Vi får se om det är något som jag vill göra längre fram. Jag blev lite sugen på det. Det är kul att främja sin gamla hemstad.

Min älskade och jag körde tunnelloppet i Stockholm som också är ett en gångslopp. Det var mysigt att springa tillsammans och kul att få se bron innan bilarna fick börja köra där. 

Jag skulle även sprungit Sigtuna statslopp. Men jag var förkyld och fick istället boka om till gåklassen på 5 km. Det var en fin tävling och jag skall se till att springa milen ett annat år.

Det största utmaningen i år var dock triathlon, i sprintklassen. Jag har provat alla grenar var och en för sig. Men det var något helt annat att göra dem alla på en gång. Jag lärde mig mycket av det loppet och har tidigare delat med mig av mina tankar kring det. 
Det var en upplevelse som jag vill göra igen och få revanch på. 

Avslutningsvis är jag nöjd med årets träning och tävlingar och ser fram emot 2015. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar