onsdag 3 december 2014

Skador

I söndags skulle jag hjälpa till att bära plankor på gården. Lyfte fel och kände ganska direkt att detta var inte bra. Det gjorde förbannat ont för att uttrycka det milt.

Jag höll mig i rörelse hela dagen, försökte också jogga lite men det gick inte så bra. Det slutade med att rörelse och värktabletter var det enda som gav lite lindring. Jag låg också på rygg hela natten vilket jag normalt inte gör.

Så har det fortsatt. Jag mår bäst i rörelse och när jag inte sitter för länge. Mamma tror att det kan vara ryggskott. Jag har haft det en gång och vad jag kom ihåg gjorde det ondare. Hur som helst är det bara att fortsätta röra mig så mycket jag kan och hoppas att det försvinner till nästa vecka. Annars får jag gå till en läkare. 

Det är först när kroppen har ont som man uppskattar en frisk kropp. Det är en sak som är säker. Det är bara att ta hand om sig och hoppas att det snart skall bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar