fredag 26 december 2014

Reflektion över min träningskarriär.

Det är bra att göra ett bokslut över året. Att fundera över vad man hunnit med och vad man har för önskan framåt. Det ger en bra riktning och målsättning att gå efter samtidigt som du ger dig själv en klapp på axel.

Jag har gått från att vara en soffpotatis till att gilla och må bra av att träna. Det är jag stolt över. Träning är idag en naturlig del av min tillvaro.

Allting började 2012. Två vänner till mig skulle springa tjejmilen. Jag har länge velat springa men inte kommit igång. Nu fick jag en anledning till att träna. Jag är så glad att Malin och Monica fick mig ut på detta äventyr. Jag gillade att springa med andra och blev hög av motivation att faktiskt genomföra ett lopp där jag sprang hela vägen. Mina vänner och jag bestämde att försöka springa en tävling tillsammans per år.

Det var den tävlingen som jag gjorde under året. Det var första gången jag sprang en mil och det kändes verkligen som en bedrift. Min kusin och jag sprang sedan själva en mil och jag fick självförtroende att det faktiskt var något jag kunde klara av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar