söndag 9 november 2014

Att kunna förlora.

Jag skall ärligt säga att det är något som jag aldrig har varit bra på. Jag vill inte förlora i något sammanhang och är en riktigt dålig förlorare.

I dag när jag satt och tittade på en innebandy match började jag att tänka över detta. Hur viktigt det faktiskt är att både kunna vinna, gå ut för att vinna men också kunna förlora med högburet huvud. 

Frågan är hur man lär ut det? Det är nyckeln till idrott men också till mycket annat vi gör i livet. Vi behöver lära oss att misslyckas och försöka igen. Misslyckas och försöka igen. Inte ge upp som är så enkelt utan fortsätta. Lära oss av dem som kan, de som är bättre än oss och ha dem som mentorer. 

Våga lära mig och tänka nytt. Om något inte lyckas, hur gör jag det på ett annat sätt, med en annan liten nyans för att få ett annorlunda resultat. Varje erfarenhet som du får längst vägen, det är ditt investerade kapital mot ditt mål.

Så vad skall jag göra? Våga misslyckas och förlora lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar