onsdag 20 augusti 2014

SVT har börjat med en svensk klassiker igen.

Kul att de gör en ny omgång av det program och stor eloge för att det står till minne av Anders Gyllenius. Han var en sådan glädjespridare i förra omgången. Han har hjälp mig i mina egna utmaningar sedan dess.

Intressant kombination av personer som de tagit med denna gång. Rasmus som verkligen har en tävlingsinstinkt. Han vill göra hela klassikern på en totaltid av mindre än 14 timmar. Rasmus klarade cyklingen på drygt 7 timmar. Det är imponerande. 

Att inte ge upp, inte vara tillräckligt tränad och komma i mål på 17 timmar visar också en beslutsamhet. Tidsskillnaden mellan den första och sista i mål var 10 timmar.

Jag skulle dock önska att de hade större spridning av personer över hela landet. Ingen deltagare kom denna gång norr om Göteborg. Jag önskar också för framtida omgångar att vi även kan följa deltagare från de andra distanserna på klassikern.  Jag tänker på ungdomsklassikern, tjejklassikern och halvklassikern. 

Allt som allt ett mycket fin program som inspirerar och speciellt för oss som också gjort en klassikern på en av de befintliga distanserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar