tisdag 12 augusti 2014

Motivationen tryter

Det känns tungt, riktigt tungt just nu. Jag vill inte, jag orkar inte och jag tycker synd om mig själv för att det inte går. Att jag inte får till det...

Alla dåliga ursäkter som finns kommer upp i mitt huvud för att inte träna. Det är för varmt. Det är inte roligt att springa på morgon, dagen och kvällen. Varför är jag så långsam. En sköldpadda kan springa ikapp mig och min cykel. Det måste vara något fel på min cykel. Simma, det kan jag göra imorgon. Det är så bra för det finns alltid ett imorgon.

Jag vet att det beror på att jag har haft semester. Tagit det lugnt. Det är viktigt att vila och återhämta sig. Men det är slut på det nu. Jag kan inte fortsätta med ursäkter. Jag vill tillbaka till känslan av att behöva träna för att må bra. Just nu får jag vara peppa mig själv att jag faktiskt kommer ut, allt annat är underordnat och får komma när jag är igång igen.

Kom igen. Det är nu jag behöver kämpa. Visa vad jag verkligen går för. Visa att jag kan fixa detta. Det är nu det gäller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar