torsdag 8 maj 2014

Kamp om vikten.

Efter min stora viktnedgång för två år sedan är jag viktfixerad. Jag vill inte under några omständigheter komma tillbaka till samma vikt eller situation som då.

Samtidigt har jag slappnar av och har ett sundare förhållande till mat idag än då. Oavsett är det lätt att ta på sig kilo igen. De kommer sakta. Ett kilo hit eller dit gör inget. Det är t.ex. Viktväktarna som säger att det är ok att pendla 2 kilo fram och tillbaka. Men det är inom den gränsen man bör hållas.

I mitt fall har det gått till 5 kilo plus den bästa vikten och då är det dags att ta tag i utmaningen. Det jobbiga är bara att det tar sådan tid. Jag har insett att det är vara maten och ingenting annat som hjälper för min del. Jag mår bra av att motionera, men det är bara minskning av mat som visar resultat på vågen.

Nu har jag kommit på rätt sida. 1 kilo ner på två veckor. Så jag skall fortsätta på den inslagna banan. Jag skall ner de där5 kilona. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar