måndag 2 december 2013

Hålla sig i rörelse

Jag har tagit det lugnt med löpningen en vecka. Inser att min vad behöver vila. Men det betyder inte att jag slutar att röra på mig men jag gör andra saker.

Simmat 3 ggr och det har varit skönt för kropp och själ. Jag har ett 10 ggr klippkort på Sollentuna hallen. Missade att det gick ut i oktober och hade 9 ggr kvar. Det är typiskt. Jag hade bara mig själv att skylla då jag inte hade kollat upp det. Tjejen i kassan var dock då söt och förlängde giltigheten en månad. Det tackar jag för och har då haft extra anledning att simma. Det är verkligen skönt att göra det nu på vintern och jag gillar sporthallen. Bra vattentemperatur.

Den andra delen för att komma igång är att jag har fått upp mitt promenerande igen. Även om jag kan vara dödligt trött när jag går ut, så blir jag piggare, gladare, känner mig duktig och mår så mycket bättre. Det stämmer verkligen att motion gör mig lyckligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar