torsdag 11 juni 2015

Mental inställning

Allt handlar om mental inställning och om att bestämma sig för vad man vill göra. Vara målinriktad och gå rätt väg. Ta rätt val varje dag och inte göra för stora avvikelser från sitt träningsprogram.

Jag har en ny vardagshjälte. Cecilia.
 Hon imponerar och inspirerar mig så med hennes positiva mentala inställning och vilja att lyckas. Hon bestämde sig för att köra ett marathon och hon gjorde det. Hon förvandlade bilden av sig själv från att inte springa alls till att springa ett marathon på ett halvår. 
Det är målmedvetenhet. Det är envishet. Det är mod och definitivt ett sätt att utmana sig själv och sina rädslor. Hatten av för henne. Allt detta får mig att beundra henne enormt och göra henne till min idol.

Jag vet hur det är att starta från noll. Det är tufft. Enormt tufft. Det är lätt att ta ett beslut. Det gör vi alla varje dag. Sträckan från beslutet till görandet är längre. Du gör det en dag, två dagar och så kommer motståndet. Det är då det gäller att inte ge upp utan att fortsätta. Dessa tvivel och möjligheter att ge upp kommer många längst vägen. Då behövs envisheten och beslutsamheten att fortsätta. Det är så många som pratar, sätter mål men inte lyckas genomföra det som de förutsatt sig. 

Cecilia gjorde exakt det hon sa till sig själv att hon skulle göra. Hon visar att det är möjligt, med hårt arbete, vilja och envishet kan man göra allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar