fredag 3 oktober 2014

Lidingö loppet avklarad

Det är häftigt att tänja sina gränser. Det är vad jag gör när jag kör halvklassikern.

Jag skall inte säga att löpning är min bästa gren. Men det är speciellt att springa lopp. Det ger energi och lust att springa mer. 

Denna gång skulle jag springa 15 kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt. Så det var premiär och extra nervöst. 

Lidingöloppet är bra arrangerat och jag gillar att springa i terräng. Det är ett riktigt fin lopp. I och med att jag inte kunnat träna så mycket tog jag det lugnt. Jag njöt av de vackra omgivningarna och såg människorna som sprang omkring mig. Vissa följde jag en längre sträcka och andra kom och försvann. Det är coolt att vara runt andra människor och höra deras andetag men ingen pratar. Alla är fullt fokuserade av att ta sig framåt. Fler än jag trodde valde också att gå delar av sträckan. Kilometer efter kilometer försvann och loppet gick bättre än jag trodde. När jag kom i mål vara jag inte helt slut och det var inte så långt från min målbild.

Jag kan verkligen rekommendera Lidingöloppet. Loppet gör en glad och får en att känna sig stark.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar